lördag 30 juli 2011

Recensioner på Kyss mig


Nu har den haft premiär på bio, svenska lesbiska filmen Kyss mig. Har du kanske redan varit och sett den? Vad tyckte du om den? Vi har tittat efter vad kritikerna tyckte. Klicka på länkarna nedan för att läsa recensionerna!

Barometern: "...en film där kärleken mellan två kvinnor - vid sidan om att faktiskt få existera på bioduken - får vara både svår och självklar."

Dagens nyheter: Det var mycket länge sedan man såg ett så högintensivt och ener­girikt spel. (...) Det kan bli en publikfavorit - inte helt oförtjänt.

Expressen: (...) en härligt melodramatisk sommarpresent till alla obotliga romantiker, oavsett läggning.

Sydsvenskan: Varje gång Mjönes och Vega Fernandez finns i samma bild blir filmduken elektrisk, oavsett om de utbyter blickar eller smekningar.

Svenska Dagbladet: Kyss mig har alla ingredienser som en film om otillåten kärlek brukar ha, med förvecklingar, missuppfattningar, avsked och återföreningar.
.

2 kommentarer:

Ragnhild sa...

Jag har sett den =)
Tänkt recensera den på min blogg men internet har krånglat senaste veckan och just nu när det funkar orkar jag inte... =)

Men den var bra. För att vara svensk film... =)

Anne sa...

Jag har också sett den, läs gärna min "recension"! :)

http://ladusvala.blogg.se/2011/august/del-3-kyss-mig.html