onsdag 27 april 2011

Kyss mig



Den 29 juli har svenska flatfilmen Kyss mig premiär. Redan nu kan man dock läsa om den på SF:s internetsida under Kommande filmer och även se trailern.

Mia och Frida, båda i 30-års åldern, möts för första gången på deras respektive föräldrars förlovningsfest. Mias pappa Lasse och Fridas mamma Elisabeth ska gifta sig. Nu ska döttrarna från deras tidigare äktenskap äntligen träffa varandra. Lasses dotter, Mia, är nyss hemkommen med pojkvännen Tim och de planerar för fullt sitt bröllop. Trots den komplicerade familjekonstellationen uppstår starka känslor mellan Mia och Frida som inte går att stoppa. Kyss mig är en storslagen och romantisk kärlekshistoria som får oanade konsekvenser för alla inblandade.


.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Det verkar som en jättefin film, jag tycker att skådespelerskorna har fin kemi och bilderna ser lovande ut!

Upptäckte eran blogg för några dagar sen, och har suttit och läst igenom hela arkivet fram tills nu. Väldigt mycket intressant, jag visste inte att det fanns några svenska bloggar om lesbisk kultur. Läser AfterEllen och amerikanska bloggar, men är glad över att ha hittat er också!

En sak undrar jag dock, skriver ni inget om Grey's Anatomy? Jag har nämligen världens största crush på Arizona Robbins.

Fem flator sa...

Hela arkivet minsann? Det var imponerande! Hur lång tid tog det? =)

Nej, kanske har vi inte skrivit så mycket om Grey´s anatomy. Vi har koncentrerat oss på tv-serier som är "helt lesbiska" i första hand. Men du får gärna skriva något om du vill så publicerar vi det!

dean sa...

Är det inte samma tjej (den blonda) som spelar lesbisk/bi i tv-serien Gynekologen i Askim? :D