söndag 3 oktober 2010

Vinnare i Tigertävling

Tack alla ni som skickat in bidrag till vår Tigertävling! Nu har Mian Lodalen utsett sin favorit och det är dags för den prestigefulla prisutdelningen! Men först en titt på bidragen:


Bidrag 1 av: Ragnhild

Hej. Jag behöver en tiger att skrämma bort hungriga katter med när jag vill ha sovmorgon!


Bidrag 2 av: Kajsa

Hej! Jag kom fram till att jag nog borde få boken, eftersom jag håller på och städar min bokhylla så att all min flatlitteratur kan få ett eget hyllplan. Tänk vad bra boken skulle ha det där!


Bidrag 3 av: Svampen

Jag vinner aldrig något. Eller faktum är att jag vann en "tävling" häromdagen, men det är inte riktigt vad jag kallar att vinna. En killkompis berättade att höjdpunkten i hans liv den här veckan bestod i att äta middag hos hans mamma och sedan gå och lägga sig tidigt. Jag sa att jag inte har någon höjdpunkt överhuvudtaget att berätta om. För att leka ännu mer martyr sa jag dessutom att den enda action jag har mellan benen just nu är svampinfektionen som pågår där nere. Och så frågade jag om det räknades som höjdpunkt, för i så fall låg vi lika. Det gjorde det inte sa han. Därmed vann jag. Men det hade varit mycket trevligare att vinna ett signerat exemplar av Mians senaste. Det kan väl alla hålla med om?


Bidrag 4 av: My

Jag har drabbats

av nåt jävla
vill-ha-syndrom

mina ögon äter kroppar
hud, ögon och höfter
jag är djuret som vill ha
instängd i buren kallad
konsumtionssamhället

KROPPSKONSUMTION
är min sysselsättning
konsument och producent
i ett virrvarr av vill-ha
vill-ha, vilja ha, få och ta

Ebba Grön sjunger att
kärleken är blind
och jag vill gärna se någonting
men jag vill bara ha

jag vill bara

fortsätta konsumera
med mina ögon och händer
på din kropp
men först vill jag läsa Mian Lodalens nya bok



Bidrag 5 av: Maria

Jag kommer förmodligen att få genomgå en operation senare i vinter. Då kan man behöva en bok för att fördriva tiden på sjukhus för de tidningar och pocketböcker som eventuella besökare har med sig brukar vara väldigt "oflatiga". Jag kommer annars få fördriva tiden med att spana in sjuksköterskorna.


Bidrag 6 av: Babs

Mitt liv som lesbisk har ju precis börjat och jag behöver all hjälp jag kan få så att jag och min Vackra har det bra. Det är så mycket jag har försakat med mig själv och jag tror ni förstår att en bok där jag och min Vackra har högläsning kommer att få oss att må väldigt bra i vårt förhållande. Det känns som om mitt liv precis har börjat nu trots att jag är 53 år men äntligen är det jag som har vågat att ta steget. Dessutom är det nog så att min Vackra faktiskt får läsa för mig eftersom min syn inte är den allra bästa. Jag har lite mer än ledsyn och för några år sedan blev jag helt plötsligt blind. Så en dålig syn är bättre än ingen alls ;-). Jag är alltså en halvblind lesbisk bokälskare som äntligen har en flickvän men som inte kan läsa böcker själv längre. Oftast så lyssnar jag på ljudböcker men då är man ju helt själv om upplevelsen och det blir ju inte riktigt samma effekt.
Detta mail har jag hållt på med i en vecka nu och jag skickar det i alla fall, jo ni skrev att det kunde vara en uppdiktad historia men det är inte den här. Orsaken till min dåliga syn är ett antal synnervsinflammationer som beror på att jag har MS sen många år tillbaka.
Hursom helst så hoppas jag på tur och även om jag inte skulle vinna något så har jag haft turen att hitta denna suveräna sida.



Det var alla bidragen! Vi vänder oss nu till domaren Mian Lodalen som ska utse den lyckliga vinnaren. Mian, vad är vinnarmotivationen?

"Att läsa för sin älskling, eller bli läst för, är en oslagbar sysselsättning när mörkret faller över gamla Svedala. Jag gratulerar Babs till Tiger och för modet att ta steget in i sitt nya liv med den högläsande Vackra!"


Det blir alltså Bidrag Nr 6 av Babs, som tar hem Mians signerade ex av Tiger. Grattis Babs! Men Fem flator vill förstås också dela ut några priser till de som kämpat väl:

-Kajsa vinner Jeanette Wintersons Fyrväktaren så att den kan mysa med de andra böckerna i flathyllan.
-Maria vinner Inger Jalakas tre böcker om den lesbiska kriminalinspektören så att hon har något att läsa på sjukhuset.
-My vinner ett 5-linne och förtrollade enhörningsplåster för sin snygga och humoristiska poesi.
-Svampen får en snygg tuggummiask med texten It´s not PMS, it´s you som kan användas vid humörfall och en cool pin med texten I prefer girls för att öka chansen till action mellan benen.
-Ragnhild vinner ett 5-linne och en lesbisk kylskåpsmagnet och vi tror att hon nog ska vara glad att hennes katter inte är i tigerstorlek, för sådana katter är nog ännu farligare när de är hungriga på morgonen!


PS: Alla vinnare får gärna höra av sig på mailen med en adress dit ni vill ha priset skickat!

.

1 kommentar:

Svampen sa...

Yay! Jag vann :) Grattis till Babs!