onsdag 5 februari 2014

Andie besvarar alla era viktiga frågor


Hej kära läsare! 

Nu var det ett tag sedan vi tittade på vilka sökord som har fått er att hitta till vår sida. De flesta av er känner till oss sedan tidigare, men många nykomlingar har hittat hit genom att slå på något ord i en sökmotor. Er vill vi förstås hjälpa tillrätta så gott vi kan. Vi har satt Andie på att försöka hitta svar på era frågor! Vi tar dem i bokstavsordning:

 After Work flata: Jag ställer mig ytterst tveksam till att det finns flator som har en sexuell läggning när de arbetar och en annan efter jobbet. Jag lutar starkt åt att sexuell läggning är något man föds med.

Blir man lesbisk i fängelset: Javisst, så fort man blir inspärrad slår det lesbiska till. NEJ, det blir man såklart inte!

Dejta lesbiska - vem tar initiativ: Du såklart! Och alla andra som går runt och trånar utan att våga! Nu är det dags att ta chansen. Känner hon inte likadant så blir hon säkert ändå bara smickrad över ditt intresse.

Eva lesbisk: Vi kan tyvärr inte hjälpa dig med att säga om just den Eva du tänker på är lesbisk. Men det finns en hel del tjejer som heter Eva och är lesbiska, så möjligheten finns.

Flata jobbar på bank: Jaha. Är detta en info till oss? Eller ett nytt novelltips till Skorpan? Eller har du gått och trånat efter en tjej som jobbar på ditt lokala bankkontor och hoppas på detta vis få reda på hennes namn och telefonnummer? Det är nog enklare om du frågar henne direkt.

Flata ragga på flata: Ja. Det är korrekt uppfattat.

Flicka fantisera om mycket sex: Jaha. Så trevligt.

Fransk lesbisk film som tog pris: Här kan jag nog faktiskt hjälpa dig! La vie d´Adele heter den. Eller på engelska: Blue is the warmest colour.

Gayställen i Stockholm: Här rekommenderar jag att du tar en titt på QX Gaymap där du kan se allt som händer, även i andra städer!

Hur gör flator: Tänker du på något särskilt som flator gör här? Du får nog utveckla lite! Tycker för övrigt att det påminner lite om det där inslaget ”Hur gör djur” som var med i Söndagsöppet när jag var liten. Men det är nog tveksamt om det formatet går att överföra på flator, då flator har lite mer individuella beteenden än de flesta djur.

Hur klär sig flator: Vi brukar göra ungefär som alla andra. Vi börjar med underkläderna och därefter tar vi på oss tröja och byxor eller kjol.

Hur älskar lesbiska: Mycket, ofta och länge. Nej, även här måste jag nog svara att det är väldigt olika, beroende på vilka lesbiska det rör sig om. Nu vet jag inte vilka lesbiska du tänker på, så enklast är kanske att fråga dem. Men chansen att du får ett utförligt svar är kanske inte jättestor.

Malena Ernman lesbisk: Nej, vi tror inte att Malena är lesbisk tyvärr, för hon har en man som heter Svante.

Lesbiska filmer: För att få den bästa översikten över lesbisk film rekommenderar vi Annies lesbiska filmblogg, där det finns en topplista och recensioner över de flesta lesbiska filmerna. Vi har dock skrivit enstaka inlägg om film även här på bloggen och dem hittar du under etiketten Flatfilm i högermarginalen.

Lespiska knullfilmer: Det heter lesbiska knullfilmer.

Lesbiska tv-serier: För att se vad vi har skrivit om sådana – klicka på etiketten Tv-serier! Kolla också in våra serietips under rubriken Tv-serier i högermarginalen.

 Lesbisk litteratur: Spana gärna in våra boktips i höger marginalen under rubriken Lesbisk läsning, samt under etiketten Böcker.

Lesbiska noveller: Ja, sådana har vi här! Du hittar dem enklast genom att klicka på etiketten Novell i högermarginalen. De finns även samlade i boken Väntan på henne, om du inte gillar att läsa på skärmen.

Lesbiskt attraherad av Malena Ernman: Haha, det var ett roligt uttryck. Tror jag ska börja använda det i fortsättningen. Tänk dig: Jag går fram till en riktigt snygg tjej i baren och säger: Hej, jag måste bara säga det här till dig: jag är lesbiskt attraherad av dig.

Lesbiskt kloster: Jag tror att du har missförstått något här.

Så känner du igen en flata: Det gör du inte, då alla ser olika ut. 

Suddenly I see Lisbeth Åkerman: Nej, Suddenly I see är en jättebra låt, men det är KT Tunstall som sjunger den. Lisbeth Åkerman läser nyheterna i Rapport.

Träffa lesbiska: Det gör du nog i stort sett varje dag, bara att du inte vet om det. Men är du mer i dejtingtankar så kan vi rekommendera vår etikett Dejting i högermarginalen.

Tio sätt att veta att du är flata: Tio? Ha! Det räcker med ett enda sätt kan jag meddela: Du blir kär i tjejer. Vad folk alltid ska krångla till saker!

Äldre lesbiska damer i vintage: Det låter väldigt fint faktiskt, men jag känner inga sådana som jag kan tipsa dig om. Kanske du kan leta på något ålderdomshem? Jag tror att det finns ett för hbt på Gärdet.
 
Det var allt jag hade att bjuda på för denna gång. Jag hoppas att svaren varit till någon hjälp!
 
/Andie
 
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! :)