torsdag 15 december 2016

Julklappsintervjun: Jenny Jägerfeld

Idag kollar vi läget med psykologen, författaren och skribenten Jenny Jägerfeld!


Hej Jenny! Vad gör du just nu?
- Jag skriver på min nästa roman, Någonting måste brinna! som förhoppningsvis kommer nästa år.  Det är Sodom och Gomorra för hela slanten i skrivande stund!

Vilka är dina lesbiska julklappstips?
- Bara böcker! Alison Bechdels seriesjälvbiografier givetvis: Dykes to watch out for, Fun home och Are you my mother. Jag gillar verkligen allt hon gjort och i senaste boken blir det mycket psykoanalys också, på ett kul sätt!

-Sarah Waters Kyssa sammet och flera andra titlar. Jag bingeläste allt hon skrivit för tio år sedan.

-Jeanette Winterssons Det finns annan frukt än apelsiner.

-Själv är jag väldigt sugen på klassikern av Patricia Highsmith, The price of salt, som kom som film förra året, men då hette Carol.

-Jag är också peppad på Inferno (A poet´s novel) av Eileen Myles. En bok som börjar med raden "My English professor’s ass was so beautiful" kan inte bli fel!

-Jag kan också tipsa om Jag är ju så jävla easy going, som jag själv skrivit, som handlar om Joanna som har ADHD, precis som jag, och kaos i hjärnan. Hon blir så fruktanvärt kär i Audrey, men allt riskerar att gå åt helvete! Hon har nämligen inga pengar och det måste hon ha för att kunna hämta ut sin medicin. För att lösa problemet stjäl hon ett stort parti marijuana från skolans värsting… Ah well, det är logiskt i boken! God jul till er alla!



Inga kommentarer: