måndag 5 december 2016

Julklappsintervjun: Lotta Sundin

Idag pratar vi med författaren, serietecknaren och lesbiska film- och bokrecensenten Lotta Sundin.

Under en ljusare årstid

Hej Lotta! Vad gör du just nu? 
- Som vanligt gör jag en massa olika saker! Men allra roligast är kanske att jag har skrivit klart min ungdomsbok om den lesbiska superhjälten Skuggan. Nu är jag jättespänd på att få se vilket omslag Idus förlag kommer att skapa till den. I början av nästa år hoppas jag sedan att boken kommer ut i handeln och till biblioteken så att den hamnar i händerna på läshungriga flator och andra härliga människor som lider brist på kvinnliga hjältar!

Vilka är dina lesbiska julklappstips? 
- En månads abonnemang på Gaze Net kanske vore något? Då kan man frossa i HBTQ-filmer över hela jul och nyår! Men man får inte glömma att titta på Fröken Friman och Karl Bertil Jonsson på SVT, obs.

En biljett till Stockholm Pride är också alltid trevligt. De brukar väl släppa biljetter till billigare pris där vid jul någon gång. Men annars kan man ju ge ett presentkort så länge, kanske med något knasigt lesbiskt motiv på?


Om flatan som ska få julklappen gillar Skunk Anansie eller Tegan and Sara kan ju biljetter till deras konserter vara en bra idé!

Är flatan i fråga din kompis eller släkting, singel, 30-40 år gammal, samt intelligent och rolig behöver du endast köpa en rosett, så kan jag tänka mig att själv ställa upp som present.

Och om det är en flata som gillar lesbisk feelgoodläsning så vill jag naturligtvis slå ett slag för min novellsamling, Väntan på henne!


Inga kommentarer: