onsdag 7 december 2016

Julklappsintervjun: Petra Sandberg Holstensson

Idag pratar vi med författaren Petra Sandberg Holstensson för att se om hon har några jultips!


Hej Petra! Vad gör du just nu? 
- Jag är ute på en del boksigneringar, på julmarknader och i olika butiker, för min roman På andra sidan växer gräset och min barnbok Vildas vilda ben. Det är otroligt roligt att träffa sina läsare och prata med dem. Utöver det så pluggar jag på Skrivarakademin på distans och sitter hemma och skriver hela dagarna, det är väldigt utvecklande och spännande. Just nu skriver jag på ett ungdomsmanus. Jag har lite svårt att hålla mig i ett fack, så vi får se vad det blir. På kvällarna är det julbak och pyssel som gäller. Jag älskar att pyssla.

Vilka är dina lesbiska julklappstips? 
- Då kan jag tipsa om min debutroman På andra sidan växer gräset. I den frodas lesbiskiciteten på flera plan. Men jag vill också slå ett slag för den hemmagjorda presenten! Det är ju fantastiskt roligt att pyssla på alla olika sätt och vis och det blir oftast uppskattat. Mutt-örhängen av pärlor eller lera. Eller varför inte ett par hemgjorda Mutt-muffins (Muttins) eller en Lizzy Muff soffkudde? Annars gillar jag presenter som är del i något större, som något från Föreningen Storasysters shop.


Inga kommentarer: