onsdag 9 juli 2014

Sommarfesten, del 5 av 7

Jag kände kinderna hetta och jag vågade bara trycka hennes hand lätt tillbaka. Sedan släppte jag den.
”Jadå. Förlåt att jag försvann. Jag hamnade i en diskussion med Britt och blev lite arg, så jag kände att jag behövde sätta mig och svalna.”
”Jag hörde det. Jag är ledsen.” Hon såg uppriktigt bekymrad nu.
”Alltså, det är ingen fara. Det var bara…Vad hörde du?”
”Christian sa att hon hade varit på dig om.. ja, att du är gay.”
”Jaha. Ja. Så nu vet du det.. Om du inte visste det innan.”
”Nej. Jag hade funderat lite på det. Men jag visste inte.” Jag nickade och kände kinderna hetta igen. Ellie hade funderat. På mig. Herregud, jag var som en kär skolflicka. Jag måste skärpa mig. Jag såg ut över vattnet med båtarna som guppade långt bort i sommarkvällen.
”Jag har funderat en del på det. Hur det skulle vara”, sa Ellie nu.
”Hur vad skulle vara?”
”Ja, att vara, med en tjej.” Hon såg på mig och log. Hon verkade inte ens generad.
”Så du har aldrig varit med en tjej? Har du kysst en tjej?” Hon skakade på huvudet. Jag såg upp mot det stora huset och rummet där alla satt och åt. Kunde de se oss därifrån? Ellie följde min blick.

”Kom”, sa hon och gick iväg längs den del av bryggan som löpte längs med stranden, bort till nästa tomt. Där låg ett båthus och det var där hon drog upp dörren och gick in. Jag följde efter, full av förväntan. Vad ville hon mig? Jag stängde dörren bakom mig och gick efter henne in i dunklet. Vattnet lyste upp en silvrig fyrkant i husets mitt, där en träbåt vilade i förtöjningarna. Plankorna på golvet knarrade under våra fötter. Hon satte sig och dinglade med fötterna över vattnet vid båtens för.
 
Jag satte mig bredvid. Så nära jag kunde. Vi var här tillsammans. Jag kände mig inte nervös längre när jag smekte hennes rygg med handen och hon vände sig mot mig. Jag lutade mig fram och kysste hennes läppar, mjuka varma. Hon smakade vin, som jag. Det var så fint att kyssa henne. Jag ville inte sluta. Hon verkade inte vilja att jag slutade heller. Hennes kropp kändes så len och lockande där bredvid mig. Mina händer fumlade sig fram över hennes rygg och hennes mage. Jag drog henne närmare och våra kyssar blev vildare. Jag kände hennes armar runt min midja och hennes snabba andetag gjorde mig yr och upphetsad.


.

Inga kommentarer: