torsdag 10 juli 2014

Sommarfesten, del 6 av 7

”Är det öppet där?” Ellie pekade mot båten och jag tvekade. Hon reste sig och gick fram till förtöjningen och drog båten mot bryggan. Den gled in och hon hoppade ombord. Hon kände på träluckan som täckte ingången och log triumferande mot mig när den gled upp. 

”Kom”, sa hon och försvann in.  Jag drog av mig mina höga klackar och krånglade mig ombord och följde efter henne in i det mörka trånga utrymmet där bara ett litet takfönster släppte in ett svagt ljus. Platta bruna kuddar täckte båtens sovplats och där lade hon sig och drog mig intill sig.
”Vår båt”, viskade hon och skrattade. ”Älska med mig i vår båt”.

Hon var så glad och berusad och hon skrattade och jag skrattade och fastän jag inte ville tänka på det egentligen undrade jag vad hon skulle säga till mig när det var måndag och vi var tillbaka på kontoret. Inte för att det borde spela någon roll nu och här, men ändå gjorde det tydligen det. För jag var rädd. Rädd för att hon var en heterotjej och jag kanske inte var något annat än hennes partyunderhållning.

Men sen fångade de där ögonen mig igen, drog in mig i en annan värld, och hon kysste mig så hett och förvandlade mig till ett djur, ett djur som drog av hennes kläder, kysste hennes kropp och smekte henne, slickade henne och njöt av varje sekund. Och hon överraskade mig. Jag vet inte vad som hände, men plötsligt var hon överallt. Hon ville ha mig och hon älskade med mig som om hon hade älskat med kvinnor i hela sitt liv. Jag såg på henne där hon låg, naken, utsträckt med slutna ögon och bara andades, och hon log. Hela tiden log hon. Och jag insåg att jag var helt hopplöst kär i henne.

.

Inga kommentarer: