fredag 11 juli 2014

Sommarfesten, del 7 av 7

”Var är du”, stod det i sms:et från Maja. Aj fan. Jag hade helt glömt bort henne. Sedan Ellie hade älskat med mig i någon stackars ovetande människas båt, hade vi hjälpts åt att komma i våra klänningar igen och snygga till oss så gott vi kunde. När vi kom tillbaka till huset rådde en märklig stämning. Folk verkade liksom lättade att vi hade återvänt.
”Vad är det som har hänt?”, undrade jag.
”Britt har åkt hem för Lina gav henne en örfil”, sa Anette och grimaserade.
”What?”
”Ja, alltså, det urartade lite när Lina fick höra att Britt hade gjort dig ledsen och hon skällde ut henne och så började de bråka. Och till slut tappade Lina humöret och slog till henne…”
”Anna!” Någon ropade mitt namn och Lina kom springande från rummet bredvid. ”Där är du ju! Jag blev så jävla orolig! Jag var ute och letade efter dig, men jag hittade dig inte. Jag blev så arg när jag hörde att den där bitchen varit på dig..” Lina hängde sig om mig och kramade mig, med en ölburk i ena handen och väskan i den andra.
”Lina, så farligt var det verkligen inte. Du får inte slå människor för min skull. Gör aldrig om det. Lova det.”
”Jaja, jag lovar. Men nu är du här! Nu ska vi dansa!” Och sedan försvann hon in i det andra rummet igen och volymen höjdes så att musiken strömmade emot oss. Jag såg på Ellie och hon log roat mot mig. Jag ställde mig nära henne och viskade i hennes öra.
”Jag vill inte dansa. Vill du följa med hem till mig?”. Hon nickade och vi ringde på en taxi.
 

Det var när jag vaknade nästa dag som jag såg de missade samtalen och sms:et. Men det var inte det första jag såg. Det första jag såg var Ellie som låg och sov bredvid mig. Jag blev med ens jätteglad och jättenervös och fastän jag egentligen inte trodde på gud började jag be till en sådan medan jag låg och såg på henne. Gör så att hon inte ångrar sig. Gör så att hon vill träffa mig igen. Gör så att hon älskar mig. Snälla gör så att hon älskar mig. Och sedan vaknade hon. Och såg på mig. Och log stort. Lite generad såg hon ut, men hon drog mig tätt intill sin nakna kropp och kramade mig, stoppade in huvudet under min haka och mumlade ”God morgon”. Och sedan kändes allting bra.
 
 
Och där var sommarfesten och sommarnovellen slut. Vad tyckte du om den? Skriv till vår novellförfattare Skorpan på Qruiser: Skorpan5. Kom med ris och ros eller förslag och inspiration till nya noveller!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Skorpan för den fina novellen! Hoppas det kommer flera snart?!

/Ricki

Ester sa...

Jättemysigt som vanligt! :)

Fem flator sa...

Tack så mycket! =)

Vi får se när nästa novell blir. Just nu håller jag på med ett annat projekt, men om jag kör fast i det kanske det blir någon mer novell istället!