måndag 21 juni 2010

Missy Bitchy granskar Prideartisterna

Fem har lånat in en kollega för att kommentera de videos Andie hittat från de olika artisterna. Vi lämnar över ordet till Missy Bitchy. Varsågod.

Det tackar vi för. Först ut har vi alltså Safura som deltog i Eurovision i år med den här låten, Drip drop. Det är riktigt bra sug i den tycker jag. Lite underlig är dock textraden "You smell like lipstick again". Hur luktar egentligen läppstift? Enligt Safura finns det nästan inga homosexuella i Azerbaijan där hon kommer ifrån och de få som finns är stylister. Hm. Det verkar troligt ja. Tur att hon får komma till Pride och se riktiga homosexuella.



Här får vi se en officiell musikvideo till Hera Björks sköna danslåt, också från Eurovision, Je ne sais quoi. Den är regisserad och filmad av Anders, 6 år. Nej, nu skojar jag bara. Men kvaliteten är kanske inte den bästa på videon och den är rätt underlig. Varför går hon runt i plyschklänning inne i badhuset? Är det coolt på Island? Ja ja, jag vet, det är alltid kallt på Island, men det känns mer som att hon verkar vara psykiskt sjuk. Det är nog tveksamt om badvakten faller för henne medan hon plaskar runt i bassängen med kläderna på. Förhoppningsvis blir hon inte förkyld så att hon kan ta sig till schlagerkvällen ändå och ge järnet.



Idol-Mariette behöver väl knappast presenteras. I den här videon sjunger hon tillsammans med Idol-Calle. Jag kan inte säga något roligt och elakt om henne för hon verkar mer seriös än rolig. Vänta, var jag elak ändå nu? Nej, Mariette är älskad av flatorna och säkert är hon jättetrevlig också, fastän hon inte känner mig.



Den här tjejen kör alltid sin egen stil. Bäst tycker jag att hon är när jag inte ser henne så jag slipper se hur hon viftar med armar och ben. På Pride kommer ni att känna igen mig som den som står med ryggen mot scenen och njuter. Nu överdriver jag förstås. Självklart kommer jag ge Caroline mitt fulla stöd i parken! Och alla andra med! Alla artister och all publik! Alla har ni mitt fulla stöd! Riktigt full kommer jag att vara. Jag älskar er! Tack.

Inga kommentarer: