lördag 6 februari 2010

Lite inspiration!

Har ni börjat fila på era snuskiga dikter än? Andie och Emma satt och filade på sin igår. De kom fram till att "snuskigt" kan tolkas på flera sätt, men oftast tänker man antingen på sex eller på något smutsigt.

Den här dikten hittade vi på sidan http://www.poemsall.com/. Den heter Mary had a little skirt och den kan nog räknas in i sexsnuskkategorin även om den faktiskt är lite gullig också:

Mary had a little skirt
with splits right up the sides
and every time that Mary walked
the girls could see her thighs

Mary had another skirt
twas split right up the front
and every time that Mary walked
the girls could see her ......
(but she didn't wear that one very often)



Emma och Andie bestämde sig istället för att skriva en snuskig dikt på det smutsiga viset. (Dikten är förstås inte med och tävlar.)

Det vandrande tuggummit
Av Andie och Emma

”Din jäkla sugga”, sa jag till min fru
”Du kan inte tugga när du kysser mig ju”
Så råkade jag hennes tuggummi ta över
Borsta tänderna är nu inget jag behöver
Hon hade fått ett tuggat gummi av ett barn i parken
som hade hittat det i en pöl på marken
Jag känner att jag fått lite grus i tanden
Måhända har tuggummit legat i sanden

Vidare glatt till kontoret jag sprang
för att umgås i andra sammanhang
Mitt knastrande tuggummi hade jag kvar
För jag vet ju att den som spar, hon har

På jobbet stötte jag på min älskarinna
En vacker men mycket dramatisk kvinna
Hon drog in mig i ett skåp
sa: ”Har du tuggummi, ditt våp?
Jag har sett dig tillsammans med Lina från Sälj
Sluta flina och tugga, håll käften och svälj”

Sedan kysste hon mig
Tog tuggummit över
Men jag hade ändå tuggat mer än jag behöver
Hon såg missnöjd ut
Spotta tuggummit ut,
sa: ”Att kyssa dig brukar va ganska så najs
Men det här tuggummit, det smakar ju bajs”

Det blev en massa gruff
Jag gav henne en knuff
Och skåpet stod på ända
så att chefen ut oss fick bända

”Nu ber du ursäkt”, sa älskarinnan, så fräckt
”Ta dig i häcken”, jag svarade käckt
Ja, jag vägrade ju
och det ångrar jag nu
För det är så svårt att höra
med ett tuggummi intryckt i sitt öra.


.

Inga kommentarer: