söndag 10 januari 2010

Sarahs jul, Del 13

När dörren öppnades satt Sarah och Milla i varsin fåtölj och såg på Pirates of the Caribbean.
”Hej min lilla Sarah! Hur mår din fot?” Klaras glada ansikte tittade fram bakom dörrkarmen från hallen med röda kinder. Sarah undrade om det var av kylan eller av alkohol. Klara hängde av sig jackan och sprang fram till Sarah och försökte krama om henne där hon satt i fåtöljen.
”Jo, den är lite öm. Men det ska väl ge sig.”
”Det låter bra det.” Klara slog sig ner på armstödet. ”Vad ser ni? Pirates? Men den har nyss börjat, va? Vad såg ni innan?”
”Öh..” Sarah letade efter något namn på en film, men kunde inte komma på något.
”Den här”, sa Milla och drog upp en film ur kassen. Klara tog fodralet ur hennes hand.
”Reine och Mimmi i fjällen?” Klara rynkade ögonbrynen. Milla skrattade och bet sig i läppen.
”Ja, den var inte så bra…”
”Nej, det är klart den inte var bra. Det kunde väl vem som helst förstå. Vad knäppa ni är.”

Farmor Greta kom in i rummet och suckade.
”Usch, jag har ätit alldeles för mycket. Varför gör jag det varje år?” Hon började gå mot soffan men Sarah reste sig ur fåtöljen.
”Åh. Du ska få tillbaka din stol!”
”Nej nej. Sitt där du. Jag sätter mig i soffan nån minut, men jag ska strax gå och lägga mig. Jag är helt slut.” Hon satte sig ner i soffan och Sarah knep ihop läpparna. Hon visste inte vad hon kände. Skämdes hon lite? Eller var det bara kontrasten att se farmor Greta sitta i soffan där hon just hade älskat med Milla, smekt hennes nakna kropp, känt henne komma under sina fingrar? Hon såg i ögonvrån hur Millas ena mungipa lyftes.

.

5 kommentarer:

Honungsbit sa...

Haha, helt underbar berättelse! Du skriver så fint :)

Fem flator sa...

Men tack. =)

/Skorpa

Sandra sa...

Jättebra berättelse! Är helt beroende! :)

Anna sa...

Vill bara veta mer mer mer älskar denna bloggen :D

Fem flator sa...

Roligt att ni gillar den. =)

/Skorpa