tisdag 10 mars 2009

Flatorna diskuterar: Snuskig schlager

Schlager borde vara bland det oskyldigare i världen: lite hjärta, lite smärta. Vi började fundera på om det finns någon snuskig schlager. Och det gör det förstås. Snuskigheterna är väl gömda, men vi har luskat fram några av dem. Kom bara ihåg att lyssna med rätt öron så är det inte bara After Darks onanilåt som gömmer dolda budskap. Vad säger ni nu om de här?

Problem i sovrummet:
Och varje gång du ler så händer det nånting. Jag bönar och jag ber, men inget under sker. (Lasse Holm: E det det här du kallar kärlek?)

Framåt eller bak. Du har ingen smak. En sån kalabalik. (Arja Saijonmaa: Vad du än trodde så trodde du fel)

I porrbutiken har några artister hittat sina favoriter:
Any shape or size. Anywhere you like. Look around and you will see: It's a lovers paradise. (Hannah Graaf: Naughty boy)

Men i natt vet jag att det är du som ger mig bra vibrationer (Kikki Danielsson: Bra vibrationer)

Jag vill få njuta själv när jag vill och jag vill älska i många år till. (Arja Saijonmaa: Vad du än trodde så trodde du fel)

Men varför dessa omskrivningar? Nina och Kim är mer rakt på sak:
En gång för alla, ska du skrika ut mitt namn. Känslorna svalla, tills du slocknar i min famn. Ja jag ska ge dig, allt det där som du vill ha. En gång för alla, du och jag.

Inga kommentarer: