söndag 5 juli 2009

Ellen x 3: Nummer 3: Sorry for marrying Ellen

5 kommentarer:

Jen sa...

Ja, stackars mannen i den fula hatten. =)

Johanna sa...

Jag vet inte riktigt varför alla svenskar kärar ner sig i det här landet (och dess invånare). Det är så trevligt här helt enkelt, livet är lite, lite lättare av någon outgrundlig anledning. Ni borde helt klart göra ett studiebesök, om inte annat så bara för att smaka på maten. Åh herre gud, maten! Den har lätt vägt upp för att jag inte hittat den där vackra australiensiskan än, som jag föreställer mig har långt mörk hår och är läkare (ja, jag har som så många andra en grej för läkare, fråga mig inte varför). Eller kanske som kvinnan i videon ovan, som för övrigt kommer här ifrån Melbourne. Enough said!

Fem flator sa...

Angelica: Ja, läkare! Kan det vara att man antar att de är smarta, lugna och stabila på grund av jobbet de har? Och att de ändå har en omtänksam och omvårdande sida? Fast det stämmer förstås inte alls in på alla läkare. En del är bara intresserade av hur kroppen fungerar och bryr sig inte alls om att vara omvårdande. Kanske vi har blivit lurade av alla sjukhusserier på tv. ; )

Nisse: Jag blev jättenyfiken... och hungrig... när du ropade på gud för att maten var så god! Berätta mer om maten! Vad äter de down under?

Johanna sa...

Och en del läkare är bara intresserade av pengar! Men ändå. Jag skyller lite av det hela på spanska serien Hospital Central som castar gudinnor till läkarrollerna. Inte okej och nu finns det ingen återvändo, helst av allt vill jag ha en sagolikt vacker spansk läkarhustru.

Och maten. Nisse, du anar inte hur många gånger jag utropat "gud" när jag ätit här nere. Som svensk går man lyckligt runt i Sverige och äter "asiatiskt". Icke! Inte ens i närheten. Här tillagas maten av valfri asiat som inte talar ett ord engelska, den kostar nästan ingenting och den smakar som inget annat av denna värld. Sen har vi skaldjuren (även de är nästan gratis), tigerräkor, ostron och musslor. Jag skålar glatt och vräker i mig! Och att gå på resturang, till och med riktigt lyxiga, är inte alls dyrt.

Fem flator sa...

Åh.. jag vill också till Australien!

/Nisse