onsdag 1 juli 2009

Under ytan, Sista delen

Niamh satt i skuggan i en av solstolarna utanför huset och lyste upp när Georgie kom gående från stranden. Hon reste sig och mötte Georgie vid kanten där den vita sanden förbyttes i kort gult gräs.
”Hej, var har du varit?”, sa hon mjukt.
”Jag tog en liten promenad bara”, sa Georgie och gav henne en kram. Hon fick en kyss tillbaka. Den blev lång och het, som alltid. Så hade det varit sedan första gången Niamh kysste henne. Hela hennes kropp sögs direkt till henne om hon så bara hade nuddat huden på Georgies arm med sitt lillfinger. Hon var magnetisk.
”Kom, vi går till mitt rum”, sa Niamh leende med upphetsning i ögonen och tog hennes hand. Georgie hade inga invändningar. Hon längtade efter att känna Niamhs nakna kropp ovanpå sig och hennes fingrar i sig. Hon hade helt glömt bort samtalet med Magnus Wretman.

Det var först när de hade älskat och Niamh låg på hennes arm och Georgie strök hennes hår som tankarna började återvända. Hon funderade just på hur hon skulle börja när Niamh tittade på henne och log.
”Berätta om Sverige”, sa hon.
”Om Sverige? Det är väl inte så annorlunda mot Irland. Jo, kanske att vi har lite mer snö. I alla fall i norr. Och stora ytor med bara en massa mörk skog på. Men där jag bor, i Stockholm, är det mycket vackert. Tycker jag i alla fall. Det finns mycket vatten överallt och en vacker skärgård utanför.”
”Känner du dig hemma där?”, undrade hon. Georgie nickade.
”Ja, det gör jag.”
”Jag skulle också vilja känna mig hemma nånstans”, sa Niamh och vände ner blicken mot Georgies bröst igen. ”Nu när jag var på Irland kände jag mig inte alls hemma. Jag kände mig bara ensam. Jag ville därifrån så fort som möjligt. När jag kom hit igen kände jag mig direkt mycket lättare och gladare. Men det var inte för att jag trivs så bra i Thailand, Georgie. Det var för att du var här.” Hon tittade lite oroligt upp på henne. ”Skrämmer jag dig nu?”, undrade hon. Georgie skrattade.
”Inte alls. Jag blev bara väldigt glad.” Hon drog Niamh närmare sig och tog mod till sig. ”Vill du komma med mig? Till Sverige?” Niamh såg på henne och log stort.
”Skulle du vilja att jag kom med dig?”
”Ja”, sa Georgie, utan någon som helst tvekan.
”Då kommer jag med dig.” Georgie smälte orden länge, för att vara säker på att hon hört helt rätt. Hon andades ut och det var som en varm flod vällde fram genom kroppen. Hon ville le men istället bet hon sig i läppen och en tår trillade ner längs hennes enda kind. Hon torkade snabbt bort den, men Niamh märkte det och reste sig från hennes arm.
”Georgie, är du ok”, undrade hon.
”Ja, jag mår jättebra”, sa Georgie leende och torkade bort en tår även ur det andra ögat. Niamh skrattade och kramade om henne och kysste hennes hals.
”Du måste vara det finaste i hela världen, Georgie.”

16 kommentarer:

Anonym sa...

Okej....
Sitter med mitt tröstgodis och ler.
Tycker om fina slut.
Men.... jobbigt nu.... *saknar*
Du Skorpan!! TACK!!
Ha en underbar sommar.

Johanna sa...

Tack så mycket för den fina historien! Har varit ett mycket välkommet avbrott i pluggandet och som tur var hade jag mitt sista exam i går. Mycket lägligt!

Ha en trevlig sommar, jag ska ha en fin fin vinter i alla fall!

Anonym sa...

åååh, den är ju så bra :)

Fem flator sa...

Tack Anonym 1 och Anonym 2 (Ni får ta och kalla er nåt annat så jag vet vem som är vem i fortsättningen!)och Johanna. Önskar er en fin sommar också! Och vinter? Var är du Johanna? =)

/Skorpa

Sara sa...

Åh, en underbar berättelse med ett vackert slut. Men jag är långt ifrån mätt; längtar redan efter nästa novell-marathon ;).

Malin sa...

Tur att jag sparade lite utav mitt tröstgodis.....
Men nu är whiskyn och jordgubbarna slut och det känns allt lite tomt!!
Väntar med spänning på nästa berättelse :)
Nä du, nu får jag väl försöka ta tag i dator och mobilen och jobba lite istället för att sitta här och hänga.
Ha en underbar dag i solen!
*Kraaam*
/Anonym 1...

Fem flator sa...

Sara: Det blir helt säkert flera noveller. Det brukar det alltid bli. =) Men jag har inte börjat på någon ny än så jag tar gärna emot önskningar, idéer och inspiration!

Malin: Whiskey och jordgubbar? Är det en hit? Jag trodde det var champagne som gällde.

/Skorpa

Malin sa...

Skumpa i all sin ära (jodå är en sucker för de med) men en kall go whiskey de slår allt jag lovar!!
Jordgubbarna... ja det är ju bara ett nyttigt tillbehör :o)
Du är välkommen att testa.
Ha det bäst!

Johanna sa...

Jag önskar en novell med en snygg australiensiska! Det är där jag bor nämligen :)

Fem flator sa...

Malin: Jag ska prova!

Johanna: Jaså du bor i Australien. Så spännande. Är det du som är den snygga? Vad gör du därnere då? Berätta lite mer!

/Skorpa

Dilan sa...

åh fuck. Så var det över. Vad gör man av sommare nu? Iofs skymtade jag lite Ellen-klipp här ovan så jag antar att ni ska få oss beroende av dem nu istället`? ;) glad sommar (värmebölja)!

Johanna sa...

Nej, nej, Jag är ju den snygga svenskan! Jag pluggar arslet av mig här nere, men det är så värt det för att få bo i världens bästa stad, Melbourne.

Fem flator sa...

Dilan: Du får gå ut och leka. Eller leta rätt på någon sexig sommarflört som du kan berätta för oss om sen... ; )

Johanna: Aha, den snygga svenskan. Och vem är den snygga australiensiskan? Berätta mer om henne! Och om Melbourne. Varför blir alla svenskar så charmade av Australien? Ingen av oss har varit där, så vi vet inte.

/5 genom Skorpan

Anonym sa...

Helt underbara noveller allihop!! Varför har ja inte hittat den här sidan förr?! Som sammet för själen... varit borta från den här världen alldeles för länge! TACK! :)

//Annanas.

Fem flator sa...

Tack Annanas. Vilken värld har du varit i? =)

/Skorpan

Anonym sa...

Världen utan kärlek kanske man kan säga. Finns inte så många ställen att träffa nån tjej på där jag bor just nu. Får ja int ha en söt tjej i famnen, så får jag nöja mej med att läsa om dom! hihi! Ser fram emot fler historier! :)

/Annanas