måndag 20 juli 2009

Vi minns Pridelåtarna - och gråter

"Minns ni Pridelåtarna?" undrar Mikael på Gaybloggar.se

Frågan är om det är något vi vill minnas, för de är riktigt usla allihopa. För att vara en pride låt är det inte något man är direkt stolt över. Den enda låten som är rätt okej tycker jag är den senaste, "The bells of freedom", med BWO.

Jag sätter mitt hopp till Marit Bergman nu. Marit, rädda oss med en riktig pride låt i år!

/Nisse

PS: Marit spelar på invigningen i Kungsträdgården den 27 juli, på hyllningskvällen till Dusty Springfield i Pride Park den 29 juli och tillsammans med sitt band lördagen den 1 augusti.

.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, jag kan bara instämma, även fast jag tyckte Alcazars låt var rätt okej när det begav sig.

Fem flator sa...

Ring in det nya och ring ut det gamla
Ring ut vad dödsdömt räknar sina dagar
Ring ut den stolthet, som blott räknar anor,
förtalets lömskhet, avundens försåt.
Ring in det rätta på triumfens stråt,
och ring till seger mänsklighetens fanor.


/Nisse Tennyson