tisdag 4 maj 2010

Berättelsen om Alex, Del 28

Det är trångt i vårt lilla vardagsrum när Elvira, Therese, Elin, Tommy, Soda och Carolin har klämt in sig runt soffbordet, men stämningen är skön för Tommy är på underhållningshumör och Soda ser bara så avslappnat nöjd ut där hon sitter bredvid Carolin med hennes hand i sin.

"Men var är Café-Jenny", undrar Carolin. Jag skrattar.
"Varför kallar du henne Café-Jenny när det inte finns någon annan Jenny?"
"För att jag tycker om att säga Café-Jenny", säger Carolin och fnittrar.
"Hon jobbar. Hon har lesbisk Tupperware på nån fest."
"Vad är lesbisk Tupperware", undrar Tommy nyfiket.
"Hon har med sig en massa lesbiska saker; sexleksaker, filmer, böcker, småprylar..."
"Vad roligt! Varför har inte vi lesbisk Tupperware på vår fest?"
"För att hon som har det är på en annan fest", säger Anna och blinkar.
"Jaha ja. Men du får bjuda in henne nästa gång!"

"Vad är det för ställe vi ska till sen", undrar jag.
"Det är en tjejfest på ett ställe vid Slussen. De har klubb en gång i månaden. Det brukar vara bra. Vi får ta med dig på allting nu och se till att du får stenkoll på Stockholms nöjesliv Alex! Skål på dig", säger Elvira och håller upp sin ölflaska mot mig.
"Idag kommer du väl i alla fall dansa med oss, Alex", undrar Soda.
"Självklart", säger jag. Jag känner mig full av energi och ser fram emot att få släppa loss på dansgolvet. Jag undrar om Jenny dansar bra. Hon ser ut som om hon skulle dansa bra.

.

Inga kommentarer: