fredag 12 juni 2009

Under ytan, Del 12

Georgie hade först tänkt gå ner till den lilla stranden nedanför huset, men hon kände att hon hade fått för mycket sol så hon gick upp till rummet och drog på sig en kjol och ett linne. Sedan lade hon sig på sängen och slog upp boken. Efter någon timme kände hon hur sömnen kom över henne. När hon vaknade och tittade mot sin väckarklocka visade den redan sex. Hon hörde hur någon knackade svagt på dörren.
”Kom in”, sa hon. Niamhs ansikte visade sig i dörröppningen. Georgie log. Det var ju en förbättring att hon hade lärt sig knacka.
”Hej, har du sovit nu igen?” Niamh satte sig på sängkanten bredvid henne.
”Ja, jag har visst inte hunnit anpassa mig till värmen än.”
”Du verkar ha fått lite för mycket sol.”
Niamh lade sig på sängen bredvid henne och drog fingrarna över hennes arm.
”Skulle du säga att du är en sexuell varelse?”, frågade hon. Georgie skrattade.
”Nej. Jag vet inte. Jag har inte haft sex på tre år.” Niamh såg chockad ut och satte sig upp i sängen.
”Det är omöjligt. Du skojar med mig.” Georgie skakade på huvudet.
”Nej, det är faktiskt sant.”
”Det var då det tog slut med din flickvän”, konstaterade Niamh. Georgie nickade.
”Man behöver inte sluta ha sex för att man slutar älska någon”, sa Niamh och lade sig ner igen.
”Mina tankar har nog varit upptagna med annat”, sa Georgie.
”Du verkar ha jobbat hårt. För hårt.”
”Kanske det.” Georgie ryckte till. Niamh kupade plötsligt sin hand över hennes ena bröst.
”Jag skulle vilja ha såna bröst som du. De är verkligen fina.”, sa hon mjukt. Georgie tittade på henne.
”Niamh, jag tänker inte ligga med dig.”
”Varför inte? Det känns som att ditt bröst tycker om när jag tar på det.”
”Det räcker inte för mig.”
”Jaså? Vad vill du mer ha?”
”Jag vill inte ha någon som är intresserad av sex. Jag vill ha någon som är intresserad av mig.” Niamh nickade och gick ut från Georgies rum.

Inga kommentarer: