fredag 5 juni 2009

Under ytan, Del 5

Georgie vaknade av att dörren gnisslade. Hon blinkade yrvaket.
”Sam?” Någon kom in i rummet och satte sig på hennes säng.
”Nej, det är inte Sam, det är Niamh”, sa en mjuk röst på irländska. Bilden klarnade och den vackra tjejen som hon hade sett igår satt framför henne.
”Åh, hej”, sa Georgie generad och drog upp täcket över brösten. Det hade blivit så varmt på natten att hon hade dragit av sig alla kläder.
”Du behöver inte gömma dem. Du har vackra bröst”, sa hon leende och släppte henne inte med blicken. Georgie kom inte på något svar. ”Sam ringde hit till huset nyss”, fortsatte hon. ”Han ville höra om du var vaken. Du svarade visst inte på mobilen.”
”Aha.. Nej, jag har visst glömt att ladda den.”
”Han sa att jag skulle hälsa dig att han kommer och hämtar dig om en timme.”
”Okej, tack.”
”Så.. vad gör du här”, undrade hon. ”Semester?”
”Ja.. Det kan man kanske kalla det. Långsemester. Jag har givit mig själv ett år, men jag får se vad som händer.”
”Aha. Roligt att du stannar så länge. Jag ska gå nu. Måste till jobbet.”
”Vad jobbar du med?”
”Jag jobbar i baren på all-inclusivestället längre ner på vägen. Har du sett det? Det där stora med den gigantiska poolen utanför. Det är mest barnfamiljer där så jag har blivit mästare på att blanda alkoholfria fruktdrinkar.” Hon blinkade och försvann ut genom dörren. ”Vi ses.”

Georgie drog efter andan och väntade tills hon hörde Niamhs steg försvinna nerför trappan. Sedan rotade hon fram sin handduk ur väskan och svepte in sig i den. Hon gick nerför korridoren och in till duschrummet och drog för haspen. Det borde finnas hasp på sovrummen också, tänkte hon. Speciellt när det är så varmt att man inte kan sova med kläderna på och speciellt när sexiga irländskor inte respekterar ens privata sfär.

Inga kommentarer: